Urgent: please respond to the Isle of Man Government’s consultation on introducing so-called same-sex marriage

The Isle of Man Government is conducting a consultation regarding its proposed legislation to permit same-sex ‘marriage’ on the Island. BetterThanSacrifice.org has a post with the details and a comprehensive response. Many of the points covered are applicable to the same-sex ‘marriage’ controversy in other countries.

The consultation closes on 13 November 2015 and is open to all, regardless of where they live. It would be very helpful for the Government to realize that a great many people from all over the world are opposed to the introduction of same-sex ‘marriage’. Here is how you can help:

  • State your opposition (no matter how briefly) in a polite email to Ms Anne Shimmin at equality@gov.im.
  • Leave a message by phone on +44 (0)1624 685202 opposing the legislation.
  • Share the BetterThanSacrifice.org post widely using the Facebook, Twitter and Google Plus buttons at the end of the article.

Thank you!

Phil Johnson releases ‘more proof that Tyndale House Publishers knew the Malarkey book was a fraud’

In a further development of the Boy-Back-From-Heaven scandal that has been covering, Phil Johnson has released additional emails exchanged between publisher Tyndale House and Beth Malarkey, the mother of the boy who is the subject of the book The Boy Who Came Back From Heaven.

The emails released in Johnson’s post, More Proof that Tyndale House Publishers Knew the Malarkey Book was a Fraud, are in accord with the earlier report by The Guardian, a national UK newspaper.

In the same article in which he releases the emails, Johnson – who is Executive Director of John MacArthur’s Grace to You organization – also gives a more comprehensive account of his understanding of the background to the present controversy.

Photo credit: Liane Metzler.

Tyndale House responds to what it deems ‘inaccurate statements’ concerning Boy-Back-From-Heaven scandal; Phil Johnson counters

On 16 January 2015, Phil Johnson made public his unanswered June 2014 letter to Tyndale House, publishers of the The Boy Who Came Back From Heaven book that is the centre of an unfolding scandal. Shortly after, Tyndale House Senior Publicist, Maggie Wallem Rowe, issued the following statement:

Due to inaccurate statements currently being disseminated on some social media outlets, Tyndale is providing a further statement on our decision to take The Boy Who Came Back from Heaven out of print.

“Earlier this week Tyndale learned that Alex Malarkey, co-author of The Boy Who Came Back from Heaven, was retracting the story he had told his father and that he recounted in the book they co-authored for publication in 2010. It is because of this new information that we are taking the book out of print. For the past couple of years we have known that Beth Malarkey, Kevin’s wife and Alex’s mother, was unhappy with the book and believed it contained inaccuracies. On more than one occasion we asked for a meeting with Kevin, Beth, Alex and their agent to discuss and correct any inaccuracies, but Beth would not agree to such a meeting.”

Phil Johnson, who is Executive Director of John MacArthur’s Grace to You organization, has published Tyndale’s statement on his own website, together with his email response to Ms. Rowe. In that email, Johnson asserts that Rowe’s statement ‘is demonstrably untrue on several levels’, and provides supporting documentation. He writes that he has ‘many more emails between various Tyndale representatives and Beth Malarkey that further prove the point’, and that he is ‘willing to make them public if that’s what it takes to make the truth of the matter known.’

Johnson concludes his email by highlighting the primary issue, which is why Tyndale House would ever have published a book containing supposed extra-biblical revelation and false doctrine:

I cannot close without pointing out that on top of all that, the book itself tells a tale that on the face of it is highly dubious and in places patently unbiblical. It seems quite at odds with Tyndale House Publishers’ founding principles. Instead of trying to spin the facts and make excuses, Tyndale ought to apologize to Beth and Alex Malarkey, and to the reading public as well, and consider instituting major reforms.

Photo credit: Liane Metzler.

Mother of Alex Malarkey issues statement about ‘Boy Who Came Back from Heaven’

has been covering the unfolding Boy-Back-From-Heaven scandal that has so far implicated both publisher Tyndale House and SBC bookseller LifeWay.

Beth Malarkey, mother of the subject of the book The Boy Who Came Back From Heaven, has now issued a statement on her blog:

For at least three years, my son Alex Malarkey has been speaking the truth and pleading to be heard regarding The Boy Who Came Back from Heaven. I’m thankful to the Pulpit and Pen blog for posting Alex’s open letter last week and finally helping his voice to be heard. The sudden interest of the media has meant that many reporters are seeking to investigate the story and I would love to answer every question, but since 2006, I have been Alex’s only nonstop caregiver, and I also have three more precious children to care for. So I’m forced to say no to all interview requests. I hope people understand. The facts of the case are being heard, through sources like the Pulpit & Pen website (http://pulpitandpen.org/) and the Grace to You blog (http://www.gty.org/Blog/B150116/setting-the-record-straight).

I do stand with my son and I’m proud of the courage he has shown. “I have no greater joy than to hear that my children are walking in the truth” (3 John 4).

I also want to correct one glaring error that has appeared in countless news articles over the past few days: I have not divorced my husband and I am not planning to pursue a divorce. Kevin and I are still married. My hope is that all of this can be resolved in a way that exalts Christ by honoring the truth (2 Thessalonians 2:14). That, likewise, has been Alex’s only aim in all his attempts to set the record straight.

“Now may the God of peace … equip you with everything good that you may do his will, working in us that which is pleasing in his sight, through Jesus Christ, to whom be glory forever and ever. Amen.” (Hebrews 13:20-21).

Photo credit: Liane Metzler.

President of South Carolina Baptist Convention calls for Perry Noble and NewSpring to correct ‘problematic positions and statements’

Dr. Tommy Kelly, the new President of the South Carolina Baptist Convention, which is in partnership with the Southern Baptist Convention, has issued A Statement by the SCBC President Regarding ‘Problematic Positions and Statements’ by NewSpring Church Pastor. has been covering the events that precipitated this statement.

Writing in the South Carolina Baptist Courier, Kelly states that, notwithstanding Noble’s apology, ‘his 2014 Christmas Eve message and his theological position in that message are evidence of continued problematic positions and statements that are inconsistent with the beliefs of South Carolina Baptists’.

Kelly goes on to exhort SCBC ministers ‘to treat their individual ministry settings as a sacred trust void of coarse, profane language as well as choosing music that is sacred in content’, to ‘engage in accountability groups’ that will ‘hold them to a higher standard morally, ethically and biblically’, and to renew ‘themselves to more sound exegetical study and expository preaching and teaching of God’s word’. Kelly’s exhortations go to the heart of problems exhibited by Perry Noble and NewSpring over many years.

Kelly further elaborates on the responsibility that all ‘church leaders’ have to ‘present well-thought and biblically based sermons and teaching that come from God’s infallible, inerrant Word and lead the lost to Christ’, before issuing a clear warning to NewSpring:

Therefore, we as South Carolina Baptists must publicly state and remove ourselves from these positions and problematic statements and call for NewSpring to correct these positions if it chooses to say that it affiliates with South Carolina Baptist churches.

Newsweek publishes response by Dr. Michael Brown to its Christmas hit-piece on the Bible, but says ‘we stand by our story’

Newsweek and Kurt Eichenwald’s ignorant Christmas polemic against the Bible and historic Christianity prompted a number of cogent rebuttals. Newsweek has now published a lengthy response by Dr. Michael Brown. Nevertheless, Newsweek editorial staff insist in the introduction to the piece that they ‘stand by’ their story and ‘disagree with some of Dr. Brown’s points’:

Newsweek’s recent cover story on the Bible, as we expected, proved quite controversial, particularly among the evangelical community. Some agreed with our point, others expressed anger and still others came back with substantive replies. Our hope from the beginning was to inspire debate, and so we invited one our evangelical critics, Dr. Michael Brown, to continue the discussion. While we stand by our story and disagree with some of Dr. Brown’s points, we do not think it is appropriate to publish a reply here. However, Dr. Brown has generously invited the author of the piece to appear on his national radio show next week to resume this important dialogue.

TBN to launch free-to-air terrestrial broadcast channel in UK

The Trinity Broadcasting Network – purveyor of false prosperity gospel pedlars such as T.D. Jakes, Creflo Dollar, Joyce Meyer and Benny Hinn – is to launch its UK-wide terrestrial broadcast channel on 5 January 2015.

According to TBN’s announcement, the new channel will be available to ‘95 percent of the television households across England, Scotland, Wales, and Northern Ireland’.

Take Heed Ministries offers further comment (PDF), calling the launch ‘a bad day for the Gospel’.